· 

OUT-IS-ME

Autisme... Je bent in mijn leven gekomen en hebt een plekje gevonden in mijn systeem. Ik had toen nog geen idee wat je kwam doen en vond je vooral lastig.

Wanneer er in mijn dagelijks leven over je gesproken werd, dan voelde dat verre van fijn.

 

Al gold de diagnose niet voor mijzelf; het raakte mij persoonlijk. Het deed me zeer. Ik maakte me zorgen. Ik werd er door geëmotioneerd. Je moet weten autisme..... mijn leven werd er niet gemakkelijker op!

 

Ik ben veel over je gaan lezen maar de praktijk voelde voor mij anders aan dan wat ik in de boeken vond.

Ondertussen modderde ik door. Er waren goeie en kwaaie dagen.

 

ZONDER MODDER GEEN LOTUS...

 

Inmiddels weet ik maar al te goed hoe waar dat is maar het was zwaar.

 

De buitenwereld kreeg daar lang niet alles van mee. De buitenwereld zag vooral de dingen die autisme tegenspraken.

Ondertussen was het in mijn binnenwereld chaos. Mijn gevoel en mijn verstand schoten alle kanten op. Maar in de afgelopen jaren is het me steeds duidelijker geworden hoe jij, autisme, in elkaar steekt.

 

Autisme wilde eigenlijk zeggen; OUT-IS-ME!

 

Dat is Engels voor; IK BEN BUITEN MEZELF!

 

Het werd de hoogste tijd om bij mezelf naar binnen te gaan.ME-time! Dat ook!

De buitenwereld spiegelt namelijk wat er in de binnenwereld speelt!

 

Wat autisme wil?

Autisme wil BESTAANSRECHT. Autisme verdwijnt echt niet door het te ontkennen. Het is heel zwaar om autisme lief te hebben maar het heeft echt heel veel LIEFDE nodig, en AANDACHT en WARMTE.

ADEMRUIMTE ook, om orde te krijgen in de chaotische binnenwereld.

 

Dat wat geen van bovengenoemde dingen krijgt, zal er alles aan doen om gezien te worden.

 

Wanneer het dan lukt om in de eigen binnenwereld te kijken, dan zal je zien dat de buitenwereld meebeweegt.

Wanneer het lukt om aan jezelf te werken, en je systeem om te schonen, dan verandert je kijk op de buitenwereld.

 

De systemen van volwassenen zitten vol. VOLwassenen! En het wordt hoog tijd dat hier verandering in komt. Hoog tijd dat VOLwassenen weer vervuld raken van zichzelf.

 

HEB JEZELF LIEF EN VERVUL JEZELF ERMEE. DELEN ZAL DAN DE ENIGE OPTIE ZIJN!

Reactie schrijven

Commentaren: 0